Handig om te weten
WELKOM: bij Landrijk de reesprong kun je logeren in de luxe safaritenten van eind maart tot eind oktober. In de luxe lodge kan er het gehele jaar overnacht worden. Ook vergadering zijn bij ons mogelijk, een weidesessie geeft extra dimensie aan de dag. In beide verblijven is er een kachel, waar heerlijk omheen gezeten kan worden.
AANKOMST EN VERTREK: jullie zijn van harte welkom vanaf 15.30 uur. We zouden het fijn vinden als jullie rekening willen houden met deze aankomsttijd, ook al kunnen jullie misschien niet wachten. We willen je graag persoonlijk ontvangen en zorgen dat jullie in een schoon verblijf komen, daarom hanteren we deze aankomsttijd. De vertrektijden zijn op zondag uiterlijk om 17.00 uur en op de andere dagen 10.00 uur.
Alle gasten en bezoekers dienen zich bij aankomst bij de receptie te melden. De auto / motor dient op het parkeerterrein van Landrijk de Reesprong te worden geparkeerd.
OPGEMAAKTE BEDDEN: wij zorgen voor opgemaakte bedden bij aankomst. Dat is wel zo fijn, dan kan de vakantie gelijk beginnen bij aankomst. Deze service bedraagt € 9,50 p.p. Heb je een wasmiddelallergie. We kunnen het bedlinnen wassen met wasmiddel van Ecover.
HUISHOUDELIJK: de safarittenten en lodges zijn een compleet ingericht vakantiehuis. Alles is aanwezig om te koken, te eten en te drinken. Er staat een standaard filterkoffiezetapparaat in de safaritent en een Nespresso in de lodge. Het is ook mogelijk om een Senseo neer te zetten, vraag daar gerust om. We zorgen wij voor vaatwasblokjes, een schoonmaakdoekje, een afwasborstel, een schuursponsje en vuilniszak. Ook is er toiletpapier en handzeep (want je wordt zeker vies op de boerderij) aanwezig. Niet vergeten mee te nemen zijn de keukenlinnen en badhanddoeken. Deze zijn ook te huur.
WARME VOETEN: in een luxe safaritent en lodge blijft het nog steeds een beetje kamperen. Het meenemen van warme pantoffels of sloffen is een fijne aanrader. De vloeren zijn geïsoleerd, maar soms toch een beetje fris.En voor lekker lang buiten zitten, kijkend naar de sterren en luisterend naar de natuur, op de heerlijke relaxstoelen is een warm vest of extra plaid behaaglijk.
KACHEL: in de luxe safaritenten is een gaskachel aanwezig. En in de lodge is een pellet kachel aanwezig. Deze kunt u bijvullen met pellet brokjes. Wij zetten afhankelijk van het weer een hoeveelheid brokjes klaar voor uw verblijf.
SPECIAAL VOOR DE ALLERKLEINSTEN: we hebben een kinderpakket te huur. Bestaand uit campingbedje met matras, kinderstoel, aankleedkussen en badje (met standaard voor baby’s van 0 jaar). Voor het campingbedje dien je wel je eigen kinderdekbedje of dekentje + linnengoed mee te nemen. Een warm winterslaapzakje (bij frisser weer) is voor kleintjes ook fijn. In elk verblijf vind je ook plastic kinderbestek. Voor het kinderpakket vragen wij € 11,50.
WAT IS ER AL OP DE BOERDERIJ? in het landwinkeltje zijn er veel spelletjes en boeken voor iedereen die op de boerderij verblijft. Ook is er extra leuk buitenspeelgoed aanwezig. Van stelten, springtouw tot boerengolfklompen. En groter speelgoed zoals een sjoelbord, voetbaltafel en schoolbord.
OUDE KLEDING,.... HEEL BELANGRIJK! Op de boerderij draagt de boer een overal. Dat is niet voor niets. Want van het werk op het land wordt je wel eens vies. En ook tijdens het melken van de koeien sta je op de roosters, en daar kun je wel eens een “strontsproet” meekrijgen. Van ons krijgen de kinderen een overal, maar oude kleren om in te spelen is ook wel zo handig. Er is een wasmachine aanwezig op de boerderij, waar je tegen vergoeding gebruik van kan maken
Ben je op zoek naar een nieuwe laarzen? De laarzen kun je bij ons bestellen in allerlei hippe kleuren. Gemaakt van natuurrubber en katoenen binnen voering. Wij zijn een mooie samenwerking aan gegaan met Druppies, trendy laarzen. Bij elk verkocht paar, steun je ook nog eens CliniClowns.
MILIEU: de boerderij staat midden in de natuur. Om al het moois te behouden en te beschermen zijn we zo veel mogelijk duurzaam bezig. Ons warm water (ook in de melkkamer) en verwarming komt bijvoorbeeld van een luchtwarmtepomp kachel. En ook zaaien wij ons grasland in met klaver, zodat er minder of geen kunstmest meer nodig is om het gras te laten groeien. Als het donker wordt is de wandelroute in het bos, spaarzaam verlicht. De lampjes branden om en om. En op de boerderij is er verlichting wat aan gaat met bewegingsmelders. In de lodge wordt er geen gebruik gemaakt van gas.
Om ons steentje bij te dragen scheiden wij ons afval. We hebben op de parkeerplaats vier afvalcontainers. Eén voor karton/papier, één voor glas, één voor pmd – plastic, metalen en drankverpakkingen en één voor restafval.
ANNULEREN: wij hebben de mogelijkheid om bij boeking een annuleringsverzekering te kunnen afsluiten. Indien u onverhoopt uw vakantie moet annuleren, verzoeken wij u z.s.m. contact met ons op te nemen. We hanteren onderstaande annuleringsvoorwaarden.
Indien de (Mede)recreant geen annuleringsverzekering heeft afgesloten of de reden van annulering niet onder de onder de annuleringsredenen bedoelde Verzekeringsvoorwaarden valt, dan wordt de reservering geannuleerd conform onderstaande voorwaarden. De volgende bedragen van de reissom en eventuele kosten van de annuleringsverzekering zijn door de (Mede)recreant verschuldigd:
- Bij annulering tot 160 dagen voor de ingangsdatum 45% van de reissom.
- Bij annulering tot 120 dagen vóór de ingangsdatum: 60% van de reissom.
- Bij annulering tot 80 dagen vóór de ingangsdatum:75% van de reissom.
- Bij annulering binnen 30 dagen vóór de ingangsdatum: 90% van de reissom.
- Bij annulering 1 dag van te voren of op de ingangsdatum of later: de volle reissom.
Wordt er door de recreant, voor de ondernemer acceptabele, vervangende recreant gevonden, die het gebruik van de accommodatie onder de dan geldende voorwaarden wil overnemen dan is dat mogelijk. Indien de ondernemer reeds eerder een recreant heeft gevonden die het gebruik wil overnemen, dan geniet deze voorrang. In beide gevallen dient verrekening plaats te vinden. Waarbij de ondernemer 5% van de overeengekomen prijs met een minimum van € 27,50 en een maximum van € 55,00 aan administratiekosten in rekening mag brengen. Administratiekosten bij definitieve annulering € 30,-.
RESERVEREN: reserveren is mogelijk via de website, per e-mail of telefonisch. Wij reageren normaliter binnen een dag over de beschikbaarheid van de luxe tent. Bij een reserveringsbevestiging, tevens factuur, deze graag op juistheid controleren. Wij verwelkomen u graag bij ons op Landrijk de Reesprong.
Onze luxe tenten en ontvangstruimte zijn huisdiervrij en rookvrij.
Wij wensen u een prettig verblijf bij ons op de boerderij en in de accommodaties toe. Als u bepaalde wensen of verwachtingen heeft, laat het ons dan tijdens het verblijf, de vakantie weten. Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is en tot een oplossing komen. Ook tips en ideeën zijn altijd welkom.
BETALING: 50% van de totale factuurkosten dienen aanbetaald te worden, Via directe betaling of binnen 4 dagen na reservering. De overige 50% inclusief restant van de borg dienen betaald te worden 35 dagen voor aankomst. Bij reserveringen binnen 35 dagen voor aankomst is het volledige factuurbedrag en de borg in één keer verschuldigd.
We wijzen je erop dat de boeking die je maakt wettelijk definitief is. Een herroepingsrecht (de zogeheten afkoelperiode) is hierbij niet van toepassing. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.
LOGEES: Indien u tijdens uw verblijf dagbezoekers ontvangt dan dient u dit bezoek te melden. Voor een bezoek wordt € 2,00 pp. per dagdeel berekend. Indien u tijdens uw verblijf logees ontvangt, dient u dit bij ons te melden. De kosten voor het overnachten van een logee zijn € 22,00 p.p.p.n.. Inclusief het bedlinnen van € 9,50 p.p.
BORG: Wij hanteren bij gebruik van de accommodaties een borg van € 100,-, deze brengen wij in rekening op de factuur. De borg wordt bij normaal gebruik van de accommodatie incl. inrichting en buitenmeubilair, speelgoed en omgeving, binnen 14 dagen teruggestort op uw bankrekening.
Wij verwachten dat u de accommodatie netjes en veegschoon achterlaat en dat de vuilnis e.d. in de daarvoor bestemde containers wordt gebracht. Kijk voor de juiste voorwaarden ook in het huishoudelijk reglement hier na volgend en in de accommodatie.
Mocht er wat kapot zijn gegaan of zijn er beschadigingen, laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Dan kunnen we samen naar een oplossing werken.
Bij beschadiging van eigendommen van het park kunt u aansprakelijk worden gesteld. De directie heeft geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel, diefstal of beschadiging van eigendommen van gasten of bezoekers van gasten.
HUISHOUDELIJK REGLEMENT: Wij hebben onze uiterste best gedaan uw accommodatie schoon, in orde en de inventaris compleet te maken. Mocht er onverhoopt toch iets niet naar wens zijn of bij mankementen of het ontbreken van inventaris, laat het ons dan snel weten.
Wilt u ons helpen met de schoonmaakkosten betaalbaar te houden? Het is fijn als u kunt helpen met de volgende basis:
- Bedlinnen (dekbedovertrek, bovenste kussensloop en hoeslaken) van de bedden afgehaald en binnen bij de ingang neergelegd. Wilt u het liever laten doen, dat kan. We vragen daarvoor € 10,- per accommodatie.
- Afwas gedaan met afwasmiddel en water en afgedroogd.
- Vaatwasmachine uitgeruimd. Komt het niet goed uit met de vertrektijd, geef het dan even door. Heeft u nog veel afwas staan, en lukt het niet om alles gereed te hebben bij vertrek, geef het dan even door. Wij kunnen het voor u opruimen voor € 10,- per accommodatie.
- Koelkast uitgeruimd en zonnodig schoongemaakt opleveren. Aan laten staan en de deur sluiten.
- Afval kun je kwijt in de daarvoor bestemde afvalcontainers deponeren. De containers staan op de parkeerplaats. Er zijn vier containers. Namelijk één voor papier en karton, één voor plastic; blik en drankverpakkingen (pmd), één voor glas en één voor restafval.
- De kachel uit zetten.
- De rolgordijntjes netjes oprollen bij vertrek.
KINDERZWEMBADJE: het plaatsen van een zwembadje is toegestaan, mits er te allen tijde een volwassene aanwezig is die toezicht houdt op een ieder die zich in of rondom het betreffende zwembadje begeeft. De huurder van de accommodatie, waar een zwembadje geplaatst is, is altijd verantwoordelijk voor hetgeen in zijn / haar bijzijn of afwezigheid gebeurd in het zwembadje. ’s Avonds, ’s nachts en indien u de accommodatie verlaat, dient u het water uit het zwembadje te verwijderen. Zwembaden (opblaasbaar, dan wel met harde of flexibele rand) waarvan de rand hoger is dan 30 centimeter zijn verboden.
BARBECUE: bij elke accommodatie hebben we een balpanne staan. Dit is een vuurschaal hangend aan een driepoot. Deze kan worden gebruikt als kampvuur, barbecue en als buitenkeuken.
Zet de balpanne met vuur op een veilige plek neer, minstens een paar meter verwijderd van de accommodatie. Wij hebben diverse houtpakketen om de balpanne te gebruiken. Dat is bij ons te bestellen. Ook het barbecuerooster, koekenpanschaal, grote soep - stoofketel en tangen zijn bij ons te halen. In de vuurschaal mogen geen kolen of brikketten.
Bij gebruik van een eigen (wegwerp) barbecue. Houdt er rekening mee dat deze niet op de tafel, stoelen of het vlonder kan worden geplaatst. Gebruik een veilige barbecue.
- Houdt u een emmer water bij de hand.
- Bij gebruik van een kolenbarbecue dient u erop te letten dat de kolen geheel uitgebrand zijn alvorens ze in de vuilcontainer te deponeren.
- Plaats de barbecue in het gras i.v.m. brandgevaar in het tentdoek of houten vlonder of ander materiaal.
- Gebruik nooit spiritus om de barbecue aan te maken.
UISTRALING: wij wonen op een operationele boerderij met melkkoeien en andere dieren. Daarbij hebben we een actief akkerbouwbedrijf en caravanstalling. Wij vinden het leuk dat onze gasten de dagelijkse werkzaamheden mee kunen maken op de boerderij. Er zijn veel plekken op de boerderij om mee te kunnen helpen en te spelen. Echter bij de caravanstalling kan niet worden gespeeld.
We hebben een rustige en nette boerderij met recreatie voor voornamelijk jonge gezinnen, families en vriendengroepen met of zonder kinderen en volwassenen wat komt voor de rust en de natuur. Groepen jongeren zonder begeleiding worden niet toegelaten. Indien de samenstelling van uw gezelschap in onze ogen in conflict is met onze doelgroep behouden wij ons het recht voor, uw reservering niet te accepteren. Legitimatie is verplicht.
De nachtrust gaat in om 22:00 tot 8:00 uur. Het is dan niet toegestaan radio, tv en/of ander lawaai voort te brengen dat voor de andere gasten hinder kan opleveren.
AANSPRAKELIJKHEID: Landrijk de Reesprong en de betreffende boerderij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor:
- Diefstal, verlies of schade, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van een verblijf
- Het onklaar geraken of buiten werking stellen van technische apparatuur en het uitvallen of sluiten van voorzieningen op de boerderij
- Het sluiten van de boerderij vanwege veeziekten
- Het sluiten van Landrijk de reesprong vanwege epidemieën.
De huurder en degene die hem of haar vergezellen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies en/of schade die voor Landrijk de Reesprong, de betreffende boerderij en/of enige derde zal ontstaan als direct of indirect gevolg van hun verblijf, ongeacht of dit werd veroorzaakt door handelen of nalaten van henzelf dan wel van derden die zich door hun toedoen op de boerderij bevinden alsmede van alle schade die veroorzaakt is door enig dier en/of zaak die zij onder zich hebben.
De boerderij is operationeel, daarom vragen we uit het oogpunt van de veiligheid, bij de kinderen te blijven en hun te begeleiden.
OVERMACHT: overmacht aan de zijde van Landrijk de Reesprong bestaat indien de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de wil van ons bedrijf, daaronder mede begrepen, blokkades, brand, storm, overstromingen, uitbraak van veeziekten, epidemieën op ons bedrijf of omgeving, land. en andere storingen of gebeurtenissen. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Landrijk de reesprong niet mogelijk is langer duurt dan 14 dagen zijn beide partijen bevoegd om de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval verplichtingen tot schadevergoeding bestaat:
Tussentijdse beëindiging door de ondernemer bij een toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige daad: 1. De ondernemer kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang opzeggen:a. indien de recreant, mederecreant(en) en/of derde(n) de verplichtingen uit de overeenkomst, de bijbehorende informatie en/of overheidsvoorschriften, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, niet of niet behoorlijk naleeft of naleven en wel in zodanige mate dat, naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid, van de ondernemer niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt voortgezet; b. Indien de recreant, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, overlast aan de ondernemer en/of mederecreanten bezorgt, of de goede sfeer op, of in de directe omgeving van het terrein bederft; c. 2. Indien de ondernemer tussentijdse opzegging en ontruiming wenst, moet hij dit de recreant bij persoonlijk overhandigde brief laten weten. In die brief moet de recreant gewezen worden op mogelijkheid het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie, en op de termijnen zoals omschreven in artikel 13 lid 3, die daarbij in acht genomen moeten worden. De schriftelijke waarschuwing kan in dringende gevallen achterwege worden gelaten. 3. Na opzegging dient de recreant ervoor te zorgen dat het vakantieverblijf is ontruimd en het terrein ten spoedigste is verlaten, doch uiterlijk binnen 4 uur. 4. De recreant blijft in beginsel gehouden het overeengekomen tarief te betalen.
VEKABO: verder gelden de Vekabo leveringsvoorwaarden vakantieverblijven.